Aktuelt

Foto: Maiken Ohr

Vi elsker KBK!

KBK har skapt en bølge av positivitet på Nordmøre. Innbyggerne, næringslivet, offentlige- og private aktører samles nå for å heie fram «Laget for lidenskap».

«Vi som elsker Nordmøre» handler om å tydeliggjøre identiteten vår. Det handler om stolthet, røtter og historie – og det er på mange måter de samme ingredisene som har gjort at KBK nå er i eliteserien. Ser vi på historien har Nordmøre en lang tradisjon med å lykkes når vi satser tungt og samarbeider. Først klippfisken, så oljen og nå fotballen. 

Alexander Lehmann, journalist i Tidens krav, mener Nordmøre må lære av KBK. Han håper KBKs opprykk til eliteserien også vil inspirere flere til å samarbeide på nye måter.

– Før KBK satt klubbene og kranglet på hver sin tue. Mange bør ta til seg det at det lønner seg å samarbeide. I oljebransjen har vi allerede sett at det går an. Selskaper som ikke kunne fått en avtale hver for seg har gått sammen og lyktes, sier Lehmann.

Pågangsmot og lidenskap. Det er nøkkelordene i fortellingen om KBK og det er nøkkelordene i fortellingen om Nordmøre.

– KBK representerer mye mer enn kun fotball. Laget representer også drivkraft, positivitet og framtidstro, sier Finn Backer, daglig leder i KNN. Det er Kristiansund og Nordmøre Næringsforum (KNN) som har tatt initiativet til kampanjen «Vi som elsker Nordmøre». Kampanjen viser fram unike opplevelser, produkter og attraksjoner på Nordmøre. Den viser fram alt vi har å være stolte av, og vi har all grunn til å være stolte av KBK.

Medlemsbedriftene i «Vi som elsker Nordmøre» ønsker KBK lykke til i eliteserien 2017! 

Les også:
Mer fra Vi som elsker Nordmøre:

Deltakere

KNN
Bedriftspartner
Operaen i Kristiansund
Amfi
Nordmøre Revisjon
Sunndals næringsselskap
SpareBank 1 Nordvest
Tidens Krav
Vestbase
NEAS
Nordea
Gjensidige